Od przydomowego garażu do międzynarodowej sławy
Marka Serax to wspólne dzieło SERge’a i AXel’a Van Den Bossche’ów. Bracia otworzyli swoją małą firmę w 1986 roku w przydomowym garażu zainspirowani firmą matki, która zajmowała się sprzedażą donic. Od samego początku założyciele marki dążyli do rozpoczęcia współpracy z wyjątkowymi projektantami. W 1990 roku rozpoczęli więc wstępną współpracę z Peter Arts, dość rewolucyjną marką w branży florystycznej. Rok później Sarax zyskała międzynarodową sławę dzięki współpracy z projektantem florystycznym, Danielem Ostem, który stworzył „The Flower Booth” na francuskie targi designu Maison & Objet. To właśnie ten projekt pozwolił Sarax wyróżnić się w branży i sprawił, że w kolejnych latach firma nawiązała dziesiątki partnerstw z renomowanymi projektantami. Większość z nich zaowocowała międzynarodowymi sukcesami, które pozwoliły firmie ugruntować swoją pozycję.
Spotkanie, które zmieniło przyszłość
Gdy w 2009 roku jeden z założycieli, Axel, poznał artystę specjalizującego się w ceramice, Roosa van de Velde, nie zdawał sobie sprawy, że ta chwila raz na zawsze odmieni przyszłość firmy. Razem stworzyli kolekcję zastawy stołowej, po którą najlepsze restauracje z całego świata nagle dosłownie ustawiły się w kolejce. Dziś kolekcja naczyń Serax jest niekwestionowanym numerem jeden wśród szefów kuchni restauracji wyróżnionych gwiazdkami Michelin. Szefowie kuchni doceniają, jak doskonała ceramika wspaniale wspiera estetykę ich potraw. Z biegiem lat Serax wyrosła na wszechstronną markę „lifestylową”. Oferta firmy obejmuje nie tylko zastawę stołową i ceramikę, lecz także niepowtarzalne designerskie meble, oświetlenie i akcesoria. Kunszt, jakim odznacza się Serax został nagrodzony w 2014 roku prestiżową nagrodą Henry’ego van de Velde.
Pamięć o korzeniach
W ciągu trzydziestu lat działalności Serax rozwinęła się w bardzo szybkim tempie, jednak nigdy nie zapomniała o swoich korzeniach. Dlatego każda kolekcja tworzona jest w tradycyjny sposób. Przedstawiciele podróżują po całym świecie z prototypami od projektantów, by znaleźć najlepszych rzemieślników do produkcji – od Wietnamu, przez Antwerpię, gdzie znajduje się siedziba marki, aż po Portugalię. Zawsze zgodnie z zamysłem i filozofią twórcy. Obecnie firma liczy sobie 65 pracowników, a posady kierownicze wciąż należą do rodziny, w której żyłach wciąż płynie ta sama pasja do dobrego designu.