fbpx

Iittala

Podstawa nordyckiego stylu życia

Iittala powstała w 1881 roku w maleńkiej wiosce w Finlandii o tej samej nazwie. Wtedy była to niewielka fabryka szkła, dziś jest znaną na całym świecie marką, która odegrała decydującą rolę w zdefiniowaniu nordyckiego stylu życia. Iittala to prawdziwa wizytówka fińskiego designu – prostota znana ze Skandynawii, elegancja i funkcjonalność. Produkty marki, takie jak wazony, świeczniki, naczynia czy lampy, zachwycają ponadczasowością. Korzenie marki są głęboko osadzone w Finlandii i to one wyznaczają wartości, którymi firma kieruje się podczas wydawania nowych kolekcji. To właśnie dzięki nim Iittala już od prawie półtora wieku cieszy się doskonałą opinią. 

Funkcjonalne ozdoby

W pierwszych latach działalności firma produkowała wyroby szklane metodą wydmuchiwania i tłoczenia, wedle klasycznych wzorów sprowadzanych do fabryki przez dmuchaczy szkła. Na początku XX wieku była jedną z pierwszych firm, które przeszły od tworzenia ozdobnych zastaw stołowych do zastaw łączących w sobie funkcjonalność, doskonałą formę i skandynawski design. Przełom nastąpił w latach 30. i 40., kiedy marka zaczęła współprace z takimi projektantami, jak Alvar i Aino Aalto, Kaj Franck czy Tapio Wirkkala. Te współprace pomogły ukształtować w Iittala własną filozofię projektowania: tworzenie przedmiotów, które dzięki progresywnemu i funkcjonalnemu, a jednocześnie estetycznemu wzornictwu, stają się ponadczasowe i nigdy nie będą musiały zostać zastąpione nowymi. 

Przede wszystkim szkło

Można powiedzieć, że rdzeniem Iittala jest szkło. Projektowanie szklanych przedmiotów i tworzenie pięknej kolorystyki szkła są fundamentem firmy. Przez dziesięciolecia udało się firmie stworzyć aż 200 różnych kolorów szkła, od tych najbardziej subtelnych, do tych najciemniejszych barw. Większość dzisiejszych wyrobów marki wciąż powstaje w pierwszej Fabryce Szkła Iittala, a duch firmy pozostaje wierny dziedzictwu mistrzów rzemiosła, którzy zawsze byli częścią huty. 

Z myślą o środowisku

Iittala skupia się na zrównoważonym rozwoju dzięki działalności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla oraz produktom i usługom o obiegu zamkniętym. Recykling to podstawa w firmie – celem jest, by do roku 2030 wszystkie odpady z fabryki były poddawane recyklingowi lub ponownie wykorzystywane bez odpadów kierowanych na składowiska. Już dziś większość szklanych produktów marki jest w 100 % pochodzących z recyklingu! 

Aktualizuje…
  • Brak produktów w koszyku.