Moda na zastawę stołową ze stali
Stellan i Carton, których imiona dały nazwę i początek marce Stelton, poznali się ponad 50 lat temu w wojsku. Między nimi zrodziła się tak dobra nić porozumienia, iż postanowili wspólnie założyć firmę handlową. Pierw próbowali swoich sił w sprzedaży butów sportowych, a następnie mebli, jednak ich prawdziwy biznes rozpoczął się dopiero wraz z niewielką fabryką w Farevejle w Danii, zwanej Danish Stainless. W tej fabryce produkowana była zastawa stołowa ze stali nierdzewnej, niezwykle modna w Danii w latach 60. Po zawarciu umowy z fabryką, Stelton, zaczęła sprzedawać sosjerkę ze stali nierdzewnej, która sprzedawała się w duńskich sklepach niczym ciepłe bułeczki. Stała się również niezwykle popularna za granicą, m.in. w Stanach Zjednoczonych, gdzie produkty Stelton były dla konsumentów uosobieniem duńskiego wzornictwa. Dostępne były tam w najbardziej ekskluzywnych domach towarowych i butikach za cenę dziesięciokrotnie wyższą niż ta proponowana w Danii.
Nowa wizja
Nowy rozdział rozpoczął się w firmie za sprawą nowego dyrektora zarządzającego, Petera Holmblada. To dzięki niemu powstały nowe katalogi, opakowania i projekty graficzne, które nadały oficjalny styl marki. Jednak Holmblad był przekonany, że to nie wszystko i że działalność Stelton zależy od powstania nowego, wyróżniającego się projektu. Peter jest pasierbem Arne Jacobsena, prawdopodobnie największego duńskiego architekta i projektanta, i to właśnie do niego zwrócił się z propozycją współpracy.
Czajnik na serwetce
Historia zaczęła się od prostego rysunku czajnika, wykonanego na serwetce, podczas rodzinnego obiadu. Był to punkt wyjścia dla projektu zastawy stołowej stworzonej przez Arne Jacobsena. Firma pracowała nad kolekcją przez 3 lata, a debiut Cylinda-line miał miejsce w roku 1967. Ówcześnie charakterystyczny cylindryczny profil przedmiotów był awangardowy. Dziś seria ta uznawana jest za symbol klasycznego, ponadczasowego stylu. DNA Stelton to dobrze znane produkty, które są wysoce funkcjonalne i jednocześnie przystępne cenowo.
Mniej znaczy więcej
Produkty marki sprawiają, że codzienne życie staje się po prostu nieco piękniejsze. Celem firmy jest, by każdy stworzony przedmiot spełniał potrzeby konsumentów, był funkcjonalny, a przy tym zachwycał prostotą i skandynawskim minimalizmem. Filozofią Stelton jest synteza między kształtem i funkcją, która pozwala na ucieleśnienie innowacyjnych pomysłów w zakresie koncepcji i użytych materiałów.