„Ziemia jest przeszłością każdego”
Matteo Brioni to marka specjalizująca się w produkcji naturalnych tynków mineralnych. Firma powstała w 2010 roku, lecz na jej wiedzę i doświadczenie rodzina Brioni pracowała przez poprzednie 100 lat. Rodzinny biznes Brionich połączony jest z ziemią od 1920 roku, kiedy to w gospodarstwie domowym pojawił się specjalny piec do wypalania cegieł. Jak mówi sam Matteo: „Ziemia należy do przeszłości każdego człowieka, a w szczególności do mojej. Dorastanie w Gonzaga, mieście zdominowanym przez naturalne pola i kamieniołomy gliny, wywarło duży wpływ na moje wybory. Tym większy, iż całe dzieciństwo spędziłem przy budynku przemysłowym z końca XIX wieku”.
Trzy wartości
Marka Matteo Brioni łączy w sobie trzy naturalne wartości: etykę, jako świadomość tego, co produkuje, estetykę, rozumianą jako piękno materiału, z którego tworzy oraz ekologię, ujawniającą się w metodach produkcji, które są bardzo wydajne i mają przy tym niewielki wpływ na środowisko. Celem Matteo Brioni jest przeniesienie piękna natury do architektury wnętrz – jej spokoju, autentyczności i harmonii. Dlatego codziennym wyzwaniem firmy jest ciągłość badań i eksperymentów, które pozwalają odkrywać coraz nowsze możliwości materiałów i sposoby ich wykorzystywania.
W zgodzie z naturą
Wszystkie produkty marki tworzone są w zgodzie z naturą, są całkowicie wolne od toksyn, hipoalergiczne i przyjazne dla chorób układu oddechowego (różne alergie, czy astma). Do impregnacji tynków, jeśli jest taka potrzeba, wykorzystywane są żywice roślinne, więc produkty podlegają recyklingowi w 100%. Każdy z nich można ponownie przetworzyć nie pozostawiając trwałego śladu w środowisku naturalnym.